اگر هنوز تابستان را حتی با سیستم تهویه هوا به نظر می رسد که در حال انفجار کامل است ، عرق می کنید ، ممکن است سرتان را به این دلیل خط بزنید که چرا. علاوه بر این ، اگر دارای سیستم تهویه مطبوع هستید ، ممکن است متوجه شوید که پس از مدتی هوا کمتری هوا را پمپ می کند ، و در خنک کننده خانه شما کمتر موثر می شود.

در حالی که طیف گسترده ای از موارد وجود دارد که به طور بالقوه می تواند باعث این امر شود ، اگر می خواهید تهویه مطبوع خود را به تمام ظرفیت آن برگردانید ، اولین چیزی که در لیست کارهای شما وجود دارد باید کاملاً تمیز باشد.

تهویه مطبوع کثیف می تواند یک اختلال اساسی در سرمازدگی شما باشد. در حالی که بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع مدرن مجهز به کارکردهای نظافت خود هستند ، هیچ چیز نمی تواند تمیز مناسب از بیت ها و باب های مختلف موجود در واحد شما باشد که می تواند با گذشت زمان از گرد و غبار و گرد و خاک گرفتگی کند.

برای کسانی که با این فرآیند ناآشنا هستند ، ما یک راهنمای گام به گام را در مورد نحوه تمیز کردن تهویه مطبوع شما ارائه کرده و آن را دوباره به یک دستگاه خنک کننده ، متوسط ​​و خنک کننده تبدیل می کنیم.

توجه داشته باشید که این راهنما برای واحدهای هوایی مخزن سیستم اسپلیت نوشته شده است ، بنابراین اگر تهویه هوا ، پنجره یا تهویه مطبوع قابل حمل دارید ، نیازهای نظافت واحد شما ممکن است با آنچه در این مقاله بیان شده متفاوت باشد.


شما می توانید برای تعمیر کولرهای گازی از مجموعه هایی در تهران کمک بگیرید که این خدمات را بخوبی انجام می دهند. یا می توانید برای مشاهده تعمیر کولر گازی اینجا را کلیک کنید و وارد سایت تعمیرگاه مجاز کولر گازی و آبی تاسیسات سرویس شوید.

چگونه تهویه مطبوع خود را تمیز کنم؟

تمیز کردن سیستم تهویه مطبوع شما به اندازه ای که ممکن است به نظر نرسد دشوار است ، و پس از یک بار انجام این کار ، به نحوه انجام دوباره کار اطمینان خواهید کرد. این چیزی هست که شما نیاز به انجام آن دارید:


نصب کمپرسور هوا در پایه

برای این مرحله اول و کلیه مراحل زیر ، شما باید تمام توان در حال اجرا به واحد تهویه مطبوع را خاموش کنید. نقاط قدرت را که به آن وصل شده اید خاموش کنید و حتی در صورت امکان آن را در برد مدار خاموش کنید. شما در این مرحله با مؤلفه بزرگ در فضای باز سیستم خود سر و کار دارید و بسیار مهم است که هیچ نیرویی از طریق سیستم اجرا نشود.

برای دسترسی و تمیز کردن کویل های کندانسور تهویه مطبوع خود ، باید محفظه بیرونی را بردارید ، که به احتمال زیاد به پیچ گوشتی یا ابزاری مشابه نیاز دارد. پس از برداشتن پوشش بیرونی ، سایر اجزای دیگر که مانع دسترسی به کویل ها می شوند ، حذف کرده و سپس کویل ها را پیدا کنید.

با استفاده از یک برس سخت یا گرد و غبار ، هرگونه سطح یا آهک سطحی را مسواک بزنید و سپس با استفاده از ماده تمیز کننده مناسب ، به دام افتاده یا خمیر شده آن را برداشته و سپس پس از 10 یا 15 دقیقه آنرا با آب بشویید. در حالی که آنجا هستید ، باید باله های سیم پیچ را نیز بررسی کنید و در صورت وجود خم شدن یا آسیب دیده بودن ، می توانید آنها را مستقیم با یک شانه ‘باله شانه کنید ، که می توانید از اکثر فروشگاه های سخت افزار یا تجهیزات تهویه مطبوع خریداری کنید.


تمیز کردن فیلتر تهویه هوا

وقت آن است که برای این مرحله به واحد داخلی بروید. اگر مشبک جلو را بر روی واحد تهویه مطبوع داخلی حذف یا تلنگر دهید ، باید بتوانید یک صفحه مش بزرگ یا دو نمونه کوچکتر آن را بردارید. این پانل های فیلتر خط اصلی دفاعی واحد شما در برابر مضرات مختلف هوا مانند گرد و غبار و باکتری ها هستند.

با این حال ، این بدان معنی است که آنها تمایل دارند که به سرعت فوق العاده کثیف و گرفتگی شوند و به طور مرتب نسبت به سایر قسمت های دستگاه نیاز به نظافت دارند. نکته اصلی این امر این است که فیلترها ساده ترین قسمت برای تمیز کردن هستند.

برای تمیز کردن تابلوها ، آنها را به بیرون بسپارید ، مراقب باشید که هیچ یک از گرد و غبارهای داخل خانه خود را از بین نبرید ، و کمی از آن را در قسمت نرده یا پست به نوعی به آنها بدهید. این قسمت بیشتر گرد و غبار و دانه ها را از بین می برد و هرگونه مضراتی که باقی مانده است را می توان به سادگی خالی کرد.


فن کوئل واحد داخلی را تمیز کنید

این بخشی از واحد داخلی است که در واقع با دمیدن هوای خنک از واحد و داخل اتاق مورد نظر سرو کار دارد. برای دسترسی به سیم پیچ فن ، باید شاسی واحد داخلی را کاملاً پاک کنید که به احتمال زیاد به استفاده از پیچ گوشتی یا ابزار مشابهی نیاز دارد.

هنگامی که به فن کوئل دسترسی پیدا کردید ، آن را به راحتی با محلول تمیز کردن مناسب اسپری کنید ، آن را برای چند دقیقه بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید. نگران ریخت و پاش و آشفتگی نباشید ، زیرا اکثر موارد ، اگر تمام حوضه ها در تابه چربی گیر نشوند.

سیم کویل فن را بشویید تا میزان رواناب کاملاً روشن باشد و هیچ راه حلی برای آن باقی نماند ، اما مراقب باشید که آبگیر قطره ای را آب نکنید! بگذارید قبل از شستشو بیشتر تخلیه شود. اجازه دهید که سیم کویل فن حداقل تا حدی خشک شود قبل از اینکه شاسی را دوباره روشن کنید.



چگونه می توانم تهویه مطبوع خود را سرویس دهم؟

مانند ماشین ، یا هر دستگاه دیگر ، مهم است که برخی از اقدامات مراقبت های پیشگیرانه را انجام دهید تا تهویه هوا طولانی تر شود و با راندمان بالا کار کند.

این بدان معنی خواهد بود که خانه شما راحت تر است و حتی می توانید در صورتحساب هزینه های خود نیز پس انداز کنید ، زیرا سیستم تهویه مطبوع شما برای انجام کار به سختی کار نخواهد کرد.



تهویه مطبوع تهویه مطبوع

پس از انجام سه مرحله اصلی که در بالا به آن اشاره شد ، کارهای کوچک دیگری وجود دارد که باید انجام دهید.