مهم‌ترین وظیفه فیلتر سیستم سرمایش گازی دوری از ورود ذرات ریز گرد و غبار به درون سیستم تهویه خنک کننده است . خنک کننده گازی از ۴ بخش اساسی ; اواپراتور , کمپرسور , کندانسور و منبسط کننده تشکیل میشود . در‌حالتی که هرکدام از این چهار بخش مسدود شوند , کارایی خنک کننده گازی مبتلا ایراد میگردد .


مدل فیلتر هوا

در صورتی از فیلترهای ارزان ارزش به کار گیری نمایید ; ناچارید خیلی زود آنها‌را جایگزین فرمائید و این می تواند برای‎تان هزینه بر باشد . در حالی که انتخاب‌ خوب تر به کار گیری از فیلترهایی با متاع فایبرگلاس و پارچه‌های قابل شستشو است .


وجود شخصی سیگاری در خانواده , سوزاندن بیشتراز حد شمع‌های معطر , معاش و سکونت در شهرهای آلوده و کثیف یا این که مراقبت از حیوان‌ها خانگی ; همگی این مورد ها روی کیفیت هوای منزل شما اثر می گذارند در چنین موقعیتی عالی است که ماهی یک بار فیلتر سیستم سرمایش گازی را عوض کرده یا این که آن را بشویید .


کسانی که به حساسیت‌های تنفسی و آسم در گیر می‌باشند , نسبت به سایرین نیاز به استنشاق هوای سالم‌تری دارا‌هستند .

این مورد هنگامی که در شهرهای کثیف معاش می کنید و یا این که حیوان خانگی دارید دو چندان می‌گردد . برای چنین زمان‌هایی می بایست مسلما از فیلترهای هپا به کار گیری کرده و آن را به طور ماهانه تعویض نمایید .



روش تعویض فیلتر خنک کننده گازی

برای تعویض فیلتر سیستم سرمایش گازی روند ذیل را دنبال فرمایید :

نخست سیستم سرمایش گازی را خاموش نمائید .

برای تعویض فیلتر بایستی پنل دسترسی سیستم سرمایش را بردارید .

فیلتر دیرین را خارج بیاورید .

فیلتر نو را به جای آن قرار دهید . به فلش دو طرف فیلتر دقت فرمائید , اطمینان کسب نمائید که غربال در سمت درست قرار گرفته باشد .

پنل دسترسی خنک کننده را ببندید و دوباره آن را روشن فرمائید .



مهم‌ترین مزایای تعویض فیلتر سیستم سرمایش گازی

  • ارتقا ارتفاع قدمت سیستم تهویه سیستم سرمایش گازی
  • بهبود همت و بازده سیستم
  • ارتقا کیفیت هوای محیط درون ساختمان
  • کاهش احتمال تنفس هوای کثیف