اغلب وقتی که مبانی پباده سازی داخلی گزینه دعوا قرار می‌گیرد شما درخصوص مفاهیمی مثل تعادل و ناهمخوانی می شنوید .

اگر‌چه این اصول برای یک پباده سازی داخلی غالب اساسی می باشند اما ما فکرمی‌کنیم قضیه دیگری موجود است که کمتر به آن دقت می شود و آن خطوط مشاهده کرد است .


خطوط دید در پباده سازی داخلی چه میباشند

بطور سطحی , مفهموم خطوط دید تا حدی خویش توضیحی به نظر می رسد . تعبیر و تفسیر معمولی ای دارااست ; خط دید یک روش سخن کردن در رابطه منظره در پباده سازی داخلی است .

کارشناسان پباده سازی داخلی از این اصطلاح به کار گیری می نمایند تا جزئیات آنچه که در هر مکان معلوم از اتاق می‌تواند چشم شود را ببینند و عملکرد می نمایند تا فضایی را تولید نمایند که از نگاه بصری دیدنی باشد .


هر طراح داخلی نیاز داراست که خطوط دید را در لحاظ بگیرد

مثلا پایانی باری را که در یک محیط با دیده اندازی شگفت انگیز قرار گرفتید , فکر کنید . شاید حس نموده اید که چشمانتان پیشین از این‌که سایر جاهای اتاق را ببیند بلافاصله به سوی پنجره یا این که نقطهع کانونی دیگ رفته است ; آن اثر عمدی بوده است . ممکن است این پباده سازی بی عیب تولید شده بوده تا تجربه بصری ایده آل را به شما بدهد ; یک خط رویت کرد بی واسطه و سوای بازدارنده .


با این وجود فقط استدلال دیدنی و چشمگیر بودن یک دور و بر دقت به اصل خط رویت کرد نمیباشد . دیده اندازهای نا مفهوم و مشوش در فضای داخلی اکثر زمان ها احساساتی نامطلوب به ما می‌دهند , چه بسا درصورتی که ما نتوانیم بر چرایی آن انگشت بگذاریم . مقابل اتاق هایی با خط روئت کرد روشن و واضح می باشند که آرامش بخشند و شاید ما اکثر از زیبایی آن‌ها بشاش می شویم .


در پباده سازی داخلی خطوط دید او‌لین ذهنیت را ساخت می نمایند

اولی دیده اندازی که از هر اتاقی اخذ می‌کنیم از یکی درهای محل ورود است . برای اکثری از ما به عبارتی نگاه نخستین برای تولید یک تصور و دید کلی از اتاق کافی است .

در واقعیت , یک مطالعه به وسیله انجمن علم ها روانشناختی نشان داده است که عصر واجب برای تکوین قضاوت اول بر روی هر مسئله مشخصی , فقط کسری از ثانیه است .

حالت معمولی برای آغاز این است که در درگاه محل ورود بایستیم . یک‌سری ثانیه به خویش زمان دهیم تا در گوشه و کنار قرار بگیریم , دقت ویژه ای به چشمان داشته باشیم که در کجا قرار میگیرند . جایی که چشمان آهسته و قرار گرفتند , همانجا می بایست نقطه کانونی قرار داده شود .


نقش خطوط دید در مسیر تکان اشخاص در یک محیط

خطوط دید در محل ورود منزل متوقف نمی‌شوند . آنان در یاری به ما برای گزینش جنبش حریم اتاق و طرز جنبش در تمام منزل , نقش بزرگی بازی می نمایند .

یک خط دید واضح و روشن , اکثر وقت ها به گونه ای اتاق ها را ایجاد میکند که به لحاظ می‌رسد با نیز منطبق خیر و خوبی دارا هستند . به این ترتیب همانگونه که روی لایه بندی پباده سازی داخلی منزل کار می‌کنیم این اصل خطوط دید را نیز بایستی در حیث بگیریم .


در جایی که فضاها از نیز جدا از هم نبوده و به اصطلاح اوپن میباشند , مضمون‌ خط دید در پباده سازی داخلی چه بسا بیشتر دارای اهمیت و کلیدی است .

می بایست تمام فضاهای مختلفی را در سمت داشتن خط دید متحد و هماهنگ سوق دهی کنیم . محیط بایستی به طوری تغییر‌و تحول نماید که به دیده اذن جنبش در یک سری مسیر در حین اتاق را بدهد .


تاثیر خطوط دید از کلیه زوایای اتاق در پباده سازی داخلی جالب

هر چند احتمال دارد به حیث رسد که در مورد خطوط دید بیشتراز حد بزرگ نمایی شده باشد , ولی جزئیات کوچکی موجود هست که اتاق های مجلل را از سایر اتاق ها انقطاع می نماید .


این به‌این معناست که در پباده سازی داخلی اتاق های مجلل , خطوط دید خیر فقط در تعدادی نقطه انتخابی بلکه از تمام زوایا در لحاظ گرفته میگردند .