تاسیسات ساختمان به کارگیری مناسب از آب , برق , گاز , تهویه , علامت ها هشداردهنده , تخلیه فاضلاب , ساخت بخاری و سرمایش , رابطه فی مابین درون و بیرون ساختمان , ارتباط تلفنی , باربری فی مابین طبقات موضوعات تاسیساتی می‌باشند . هر یک از آن ها به مدد مهندسین و متخصصان اهل رشته محاسبه و با اجرای ظریف ایمنی , زیبایی و استحکام را به توشه م یآورد .

به کارگیری از لوله های آلومینیومی با لوله های پی او سی که رسوب نمی گذارند ,همینطور به کار گیری لوله های پولیمری جهت فاضلاب ها , لایه های پی او سی جهت عبور سیم های برق با روکش استاندارد در فرمان کار قرار می‌گیرد .


دسترسی به داکت ها , پست ها و روزنه های تماشا الزامی است . عایق بندی مقوله ای با اهمیت و گسترده در ساختمان است و نقش حیاتی داراست . همگی تبادلات حرارتی , نوروفروغ , عطر , صدا , گرد و غبار , رطوبت , دوری از مخلوط فلزات با اکسیژن هوا , مانع ها از نفوذ حشره‌ها , جزئی از عایق بندی است .

در هر قسمت از مواد مورد لزوم خویش به کار گیری م یکند و ایزولاسیون را بوجود می‌آورد . اعتنا در اجرای تاسیسات و درک کردن اهمیت آن و رعایت نکات ظریف همانطور که ذکر شد استمرار ساختمان را به ملازم خواهد داشت . قلب تپنده و شریان حساس ساختمان تأسیسات است که جنبش انرژی به انواع مختلف را به عهده دارااست . با برنام هریزی درست و از روی نقشه و با پیش گویی و آتی نگری قدمت اثر گذار ساختمان تعدادی برابر خواهد شد .

تاسیسات ساختمان رویش روز افزون جمعیت , گسترش شهرها , ورود به اطراف روستاها و بلعیدن آن ها , بوسیله شهرک های تازه بنیاد , از دربین رفتن خاکی که حیات موجودات جهان متعلق به آن است آدم اندیشمند را به اندیشه وا میدارد که تا کجا حق دارااست پیش برود . ! اعتقاد این که کره خاکی تنها به آدم وابستگی ندارد بلکه بقیه موجودات و مخلوقات نیز در آن حق حیات دارا‌هستند و ساخت و ساز نابجا در آن تخریب منابعی است که دیگر دست یافتنی نمیباشد .

تاسیسات ساختمان دوری از تخریب و تجدید بنا زود هنگام و صرف هجویی در سرمایه ائی که میتواند در بخش ساخت به کار گرفته شود . هم اکنون اندکی تخصصی خیس به کار نگاه کنیم . مثلاً راجع به برق کاری : به کار گیری از کابلهای فویل دار آلومینیومی در سیستم ارتباطی سبب تصاحب کردن پارازیت ها میشود .

همینطور کابل کوآکسال تصویر بهتری از تلویزیون می‌دهد . مرحله بازه سیم ها بستگی به ارتفاع مسیر و میزان مصرف برقی است که از آن میخواهیم .


برق در یک تیم مانند سوئیت طوری تقسیم گردد که هرگاه برق چکیده را خواستیم جدا کنیم , برق سایر قسم تها جدا نگردد . کارایی شود مسیر عبور گاز , برق , با نیز مسافت دار باشد . از هنگام ورود به ساختمان یعنی هنگامی سوییچ در دست گرفتن دربازکن برقی را م یزنیم و درب پارکینگ گشوده میگردد , سرویس سیستم برق به ما استارت و تا شب هنگام که در بستر آرمیده ایم و هشداردهنده های ایمنی را روشن کرده ایم کماکان از این سرویس فایده مندیم پس آن را بدون شوخی بگیریم .

تاسیسات ساختمان کشیدن نقشه ساختمانی دربرگیرنده سیستم های روشنائی , سیستمهای صوتی , سوکت های برق , گوشی تلفن , آنتن , آیفون , ف نکوئیل ها , اطفاء آتش , برق حتمی و موتورخانه .

تاسیسات ساختمان اجرای نقشه روی کار .

تاسیسات ساختمان سطح کردن کل قوطی کلیدها و کشیدن خط سطح با محاسبه لاین .

تاسیسات ساختمان شیار زدن مسیر لوله ها با شابلون ودستگاه شیارزن .

تاسیسات ساختمان کندن قوطی کلیدها با دستگاه .

تاسیسات ساختمان شکاف کردن روشنائی سقفی بوسیله دستگاه

تاسیسات ساختمانجوشکاری و ساپورت زدن برای فیکس کردن لوله پولیکاهای که برای محل ورود و خروجی لوله هایی که باطن باکس آنتن و گوشی تلفن آورده م یشود .

تاسیسات ساختماناجرای لوله پولیکاگذاری به وسیله گرما و خمکاری به وسیله مشعل و فنر و آب بندی آن بوسیله چسب پولیکا .

تاسیسات ساختمان جوشکاری و تولید ساپورت برای سینی برق بر روی داکت مشخص و معلوم شده از روی نقشه

تاسیسات ساختمان پوشش بدون نقص روی لوله پولیکاهایی که در کف ساختمان کار شده‌است .

تاسیسات ساختمان نصب باکس فیوز و سطح کردن آن در جاهای معلوم بوسیله نقشه .


سطح دوم

تاسیسات ساختمان نظافت کردن قوطی کلیدها و برش دادن لوله های مازاد روی کار .

تاسیسات ساختمان سیم گذاری باطن لوله پولیکا

تاسیسات ساختمان پرتاب کردن کابل شیلددار برای بلندگوها و از آنجا به ولوم های به عبارتی اتاق و از آنجا به فیش های پشت آمپلی فایرها .

تاسیسات ساختمان کابل کشی برق از درون باکس فیوز و قبول نکردن باطن سینی برق و بست زدن و از آنجا به تحت کنتور

تاسیسات ساختمانکابل کشی گوشی تلفن - آنتن ماهواره و آیفون از تابلوهای منحصر به فرد خودش و نپدیرفتن درون سینی اختصاصی خودش و بست زدن کابل ها و از آنجا به باک سهای منحصر خودشان .

تاسیسات ساختمان اتصالات راز سیم ها در باطن قوطی سوییچ , باکس فیوزها , روشنائی ها , توکارها و باکس آنتن , ماهواره , گوشی تلفن , اطفاء آتش