شیوه نصب رادیاتور چه‌گونه است؟

نصب رادیاتور شوفاژ دربرگیرنده یک‌سری پروسه و نکات می شود که در‌این نوشته‌علمی توضیح خوا هیم اعطا کرد . یک رادیاتور شوفاژ دارنده دو مجرای آب هست به‌این شکل که از یک عدد آب گرم وارد می شود و از دیگری هم بیرون می شود . ولی در تراز لوله کشی بایستی اعتنا کافی بکار رود تا هنگام نصب رادیاتور مشکلی پیش نیاید .

همینطور , در تراز لوله کشی بایستی مجرای ورود و خروج آب گرم در لوله های شوفاژ در ساختمان دارنده مسافت مشخصی از نیز باشند که با دقت به گونه رادیاتور این مسافت مشخص و معلوم احتمال دارد 35 سانتی متر , 50 سانتی متر و یا این که 60 سانتی متر باشد . در صورت تحت ویژگی ها ابعادی و گنجایش حرارتی در رادیاتور شوفاژ نشان داده شده‌است .

بعداز لوله کشی و هنگام نصب هم رادیاتور بوسیله اتصالاتی به لوله ها وصل می شود . ضمنا , در حالتی که لوله کشی با اعتنا صورت گرفته باشد می بایست در هر دو مجرای محل ورود و خروجی از اتصالات یکسان و کیفیت عالی مطلوب مصرف شود . در صورت های تحت اتصالات در رادیاتور شوفاژ از دو جهت گوناگون نشان داده شده‌است .

اتصالات در رادیاتور شوفاژ دارنده میزان های برابر با یکدیگر میباشند . در صورت تحت این میزان ها با بردارهای رنگی اکران داده شده‌است .

نکات اساسی نصب رادیاتور شوفاژ عبارتند از :

در هنگام نصب رادیاتور شوفاژ نباید هیچ فشاری از نصیب شیر آلات روی دیوار باشد .

  • هر جور فشار از نصیب شیر آلات روی دیوار به مرور منجر شکاف خوردگی گچ و رنگ شده و پس از مدتی هم به طور کامل تخریب می شود و سبب ساز نشتی آب و شکستگی اتصالات درون دیوار هم می شود .
  • خوب تر است شوفاژها را در طول 7 تا 10 سانتی متری از کف اتاق نصب نمایید چون چرخش هوا خوبتر شکل میگیرد و در‌این طول سود وری بالاتری هم دارااست .
  • خوبتر است که در نصب رادیاتور شوفاژ از شیرهای ترموستاتیک بهره برد چون سبب کاهش هزینه گاز می شود و قدمت پکیج را هم ارتقاء میدهد .
  • در نصب رادیاتور شوفاژ از شیر هواگیری خود کار به کارگیری نمایید چون منجر می شود که کار هوا گیری براحتی صورت بپذیرد و خطر نشت آب به مبلمان و اسباب را کاهش میدهد ولی هواگیری مطلوب منجر ارتقا قدمت کلیه امکانات می شود .
  • مراقبت مسافت مطلوب و حداقلی شوفاژ با دیوار و کف منجر ارتقاء سود وری شوفاژ می شود .
  • سطح های شوفاژها بایستی پاک شوند چون منجر سود وری حرارتی آن و کاهش دوده زدن و سیاه شدن دیوار حریم شوفاژ میگردد .
  • خوبتر است که تا جای ممکن فضای حریم شوفاژ گشوده باشد تا هوا خوب تر گردش نماید .


طریق نصب شیر ترموستاتیک رادیاتور دانفوس , نصب قفل ترموستات , مفتوح کردن قفل ترموستات و شیوه کار ترموستات محدود شونده در صورت ذیل بصورت بدون نقص توضیح و نشان داده شده‌است .