بدون فرو رفتن خیلی عمیق در مکانیک نوری که باعث می شود پروژکتورها کار کنند ، آنچه در مورد فناوری هایی که پروژکتورهای مصرفی دارند باید بدانید.

پروژکتورهای پردازش نور دیجیتال یا DLP از آینه های کوچکی که روی تراشه مرتب شده اند برای تولید نور از طریق چرخ رنگ استفاده می کنند. معمولاً پروژکتورهای DLP جمع و جورترین و کم هزینه ترین گزینه هستند ، اگرچه قیمت ها براساس فناوری هایی که سازندگان برای بهبود تجهیزات به کار می گیرند متفاوت است. به عنوان مثال ، یک پروژکتور پیشرفته 3 تراشه DLP برای از بین بردن "اثر رنگین کمان" ظریف طراحی شده است که اقلیت کمی از بینندگان می توانند آن را تشخیص دهند. یک پروژکتور DLP با یک چرخ رنگی RGBRGB سریع (نگاه کنید به: Viewsonic PX747-4K ، BenQ DLP HT2050 ، Optoma UHD51A) می تواند رنگ و اشباع را برای یک تصویر زنده تر تقویت کند.

پروژکتورهای 3LCD از سه صفحه LCD استفاده می کنند که تصاویر قرمز ، سبز و آبی مربوطه را نمایش می دهند که روی صفحه ترکیب می شوند و یک تصویر واضح تر و کامل را در مقابل بیننده ایجاد می کنند. گزینه های محبوب برای کلاس ها و اتاق های کنفرانس کوچک ، پروژکتورهای 3LCD (نگاه کنید به: سری Epson 8345 PowerLite و NEC NP-M) معمولاً نور بیشتری تولید می کنند و از دقت رنگ بهتری نسبت به DLP برخوردار هستند ، اما سیاه پوستان به همان اندازه تاریک نیستند (نسبت کنتراست) و سیستم ها تمایل به بزرگتر بودن دارند.

کریستال مایع روی سیلیکون یا پروژکتورهای LCoS (نگاه کنید به: Canon REALis WUX5800) عناصری از فناوری LCD و DLP را در تجهیزات پیشرفته با هم ترکیب می کند ، دارای تاریکی ترین رنگ های سیاه ، رنگ های بسیار دقیق و وضوح بالا در تصاویر. با شروع بیش از 3000 دلار و بیش از 20 هزار دلار ، تنها عیب آنها یک برچسب قیمت برتر است.

پروژکتورهای لیزری مزایایی نسبت به مدل های مبتنی بر لامپ دارند ، که در درجه اول درجه روشنایی بیشتری را ارائه می دهند بدون اینکه دقت رنگ را از بین ببرند. ایده آل برای پرتاب کوتاه ، (نگاه کنید به: ViewSonic LS820 ، LG ProBeam و Sony VPL-FW series) پروژکتورهای لیزر طول عمر بیشتری نسبت به پروژکتورهای روشن شده با لامپ دارند.
دنبال چه چیزی میگردی
پروژکتور صفحه اصلی epson
لامپ فوق العاده طولانی مدت
همزمان نمایش و کنترل چندین صفحه دستگاه
دکمه ها و کنترل های اپراتور

پروژکتورهای موجود از تولیدکنندگان بزرگی مانند EPSON ، BenQ ، ViewSonic ، Winait و Acer همه چیزهای زیادی برای ارائه دارند. هر یک نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند و باید براساس اتاق کاربر ، منابع ویدئو و عادات مشاهده انتخاب شوند. اما اندازه گیری خوبی از عملکرد پروژکتور را می توان به سه قسمت عمده تقسیم کرد: وضوح ، کنتراست و روشنایی.
وضوح

وضوح به تعداد پیکسل های تراشه تصویربرداری هنگام اندازه گیری افقی و عمودی اشاره دارد. تقریباً تمام پروژکتورهای HD طراحی شده برای استفاده در سینمای خانگی در رزولوشن 1080p کامل هستند ، اما همچنین پروژکتورهای 4K فوق العاده HD با وضوح بیش از چهار برابر HD کامل وجود دارد. اندازه هر پیکسل با افزایش وضوح تصویر کاهش یافته و باعث می شود تصاویر طبیعی تر و یکپارچه تر به نظر برسند. این پروژکتورها با مقیاس ساز داخلی تعبیه شده اند که کلیه سیگنال های ورودی را برای مطابقت با وضوح اصلی دستگاه به بهترین شکل در اختیار شما قرار می دهند. چندین تولید کننده حتی پروژکتورهایی با رزولوشن 1080p تولید می کنند که با فیلم منبع 4K کار می کنند. کیفیت در حد یک پروژکتور اختصاصی 4K نخواهد بود ، اما از وضوح 1080p بسیار واضح تر به نظر می رسد.
تضاد

وضوح ، جزئیات و عمق اضافی همراه با 4K را می توان به راحتی در تصاویر اندازه پروژکتور مشاهده کرد. یکی از مهمترین جنبه های کیفیت تصویر کنتراست است که به تفاوت سیاه ترین سفیدها و سفیدترین عکس ها اشاره دارد. هرچه کنتراست یک پروژکتور بتواند بالاتر نشان دهد ، عمیق تر رنگ سیاه و رنگ ها به نظر می رسد. به همین ترتیب ، ارائه کنتراست خوب برای پروژکتورها ضروری است. بسیاری از مدل های سینمای خانگی به کاربران امکان می دهند میزان روشنایی و کنتراست لامپ را تغییر دهند تا بهترین تجربه مشاهده را برای اتاق داشته باشند. برخی از پروژکتورهای 4K حتی با پشتیبانی از Dynamic Range (HDR) بالا نیز مجهز هستند ، به این معنی که آنها می توانند پرتوهای Blu-ray Ultra HD را با کنتراست برجسته پخش کنند.
روشنایی

همه پروژکتورهای سینمای خانگی خروجی نور کافی برای تماشاگران برای تماشای فیلم در یک اتاق تاریک یا کم نور ارائه می دهند ، که درجه روشنایی معمولاً در محدوده 700 تا 2500 لومن است. برای اتاقهایی که نور محیط بیشتری دارند ، درجه روشنایی بالاتر لازم است و همچنین هنگامی که فیلم ها بر روی صفحه بر روی دیوار قرار می گیرند ، به کار شما می آیند. آنها همچنین برای نمایش تصاویر بسیار بزرگ و همچنین فیلم های سه بعدی توصیه می شوند ، زیرا عینک های 3D به طور قابل توجهی تصویر را کم نور می کنند. فیلم های سه بعدی به صفحه نمایش خاصی احتیاج ندارند ، اگرچه قرار دادن آنها روی یک سطح با بازتاب بیشتر به وضوح و روشن بودن تصاویر کمک می کند.