اگر صفحات جزئیات مهم هستند و به پیوندها احتیاج دارند ، نمی توانید صفحات صفحه بندی شده را قانونی کنید


جان مولر در یک پاتوق اخیر مدیر وب سایت Google در مورد این بحث کرده است:


"[به عنوان مثال ،] اگر شما یک سایت تجارت الکترونیکی دارید که در آن یک صفحه دارید که همه موارد شما را لیست می کند و از آنجا به تمام صفحات محصول جداگانه شما پیوند دارد ، در این صورت اگر فرم دیگری برای پیمایش به آن محصول نداریم صفحات ، و ما فقط بر روی صفحه اول آن مجموعه صفحه بندی شده تمرکز داریم ، پس ممکن است پیوندهای مربوط به آن صفحات جداگانه محصول را از دست بدهیم.


"از طرف دیگر ، اگر یک پیمایش معمولی در وب سایت داشته باشید و این مجموعه طولانی را داشته باشید و فقط صفحه اول را نمایه سازی کنید ، در هر صورت ما همچنان آن صفحات محصول جداگانه را از طریق ناوبری عادی پیدا خواهیم کرد. بنابراین نوعی به وب سایت شما بستگی دارد که می خواهید به چه چیزی دست پیدا کنید. "


URL های متعارف را در نقشه های سایت معمولی قرار ندهید ، مگر اینکه برای اهداف بازیابی مجدد باشد


فقط URL های متعارف را در نقشه سایت اصلی خود قرار دهید. اگر می خواهید URL های تازه متعارف دوباره بازیابی شوند تا Google سریعتر تغییر را انجام دهد ، ارزش آن را دارد که در کوتاه مدت (شاید در یک نقشه سایت جداگانه) در نقشه سایت گنجانده شود. با این حال ، توصیه می شود هنگام جلوگیری از هرگونه گزارش نادرست در شمارش فهرست ، آنها را هنگام فهرست بندی تغییر دهید.


صفحات منقضی شده را عادی نکنید - 404 صفحه یا در عوض 301 صفحه


قانونی کردن صفحات منقضی شده ، مهم نیست که چطور این کار را انجام دهید. مثلا:


قانونی کردن صفحات قدیمی حتی به نسخه های قدیمی همان صفحه (حتی اگر کپی باشد) به این معنی است که شما سیگنال های رتبه بندی را به صفحه ای که دیگر از آن استفاده نمی کنید نیز ادغام می کنید و احتمالاً در هیچ جای سایت پیوند داده نشده است.

قانونی کردن به یک صفحه غیر مرتبط جداگانه (مانند صفحه دسته یا صفحه اصلی) استفاده نادرست از یک برچسب متعارف است. Google مشخص کرده است که: "بخش بزرگی از محتوای صفحه تکراری باید در نسخه متنی موجود باشد."


به هدفی که فاقد پیوند است ، یا وضعیت غیر 200 را بازگرداند ، متعارف نباشید


اگر URL متعارف چیزی غیر از وضعیت 200 را بازگرداند ، Google احتمالاً فقط برچسب متعارف را نادیده می گیرد. این امر همچنین باعث کاهش کارایی خزیدن می شود زیرا گوگل مجبور است بدون اتلاف وقت خزیدن ، بدون دلیل برچسب های متعارف را دنبال کند.


در یک صفحه متعارف مجاز نباشید


فقط باید یک نسخه متعارف از همان محتوا وجود داشته باشد. اگر می توانید یک صفحه را به یک صفحه دیگر متعارف تبدیل کنید ، برچسب های شما به طور کامل نادیده گرفته می شوند.


صفحاتی را که به طور قابل توجهی متفاوت از یکدیگر هستند ، متعارف نکنید


هدف از برچسب متعارف این است که با نشان دادن محتوای یکسان دو صفحه در URL هایی که Google به عنوان صفحات جداگانه می بیند ، از تکرار مسائل محتوای تکراری جلوگیری کند. Google مشخص کرده است که: "بخش بزرگی از محتوای صفحه تکراری باید در نسخه متنی موجود باشد" ، بنابراین صفحه متعارف و صفحات متعارف باید حاوی همان محتوا باشند.


اگر محتوای صفحه متعارف با محتوای صفحه متعارف متفاوت باشد ، Google ممکن است برچسب های متعارف شما را کاملاً نادیده بگیرد.