محور y نشان دهنده مقدار متوسط ​​برای همه 10،000 URL است که در موقعیت X (محور x) مطالعه شده است. طبق تجزیه و تحلیل ما ، عوامل با مقدار "صفر" نشان می دهد که هیچ رابطه قابل اندازه گیری بین نتایج خوب و بد گوگل وجود ندارد. هرچه مقدار همبستگی بیشتر باشد ، تفاوت بین موقعیت ها بیشتر و منظم تر است. مقادیر در یک دامنه منفی به بهترین وجه با جمله مخالف تفسیر مثبت درک می شوند.


به عبارت ساده ، هرچه اختلافات از موقعیت 1 تا 30 بیشتر باشد ، مقدار همبستگی بیشتر است. برای تفسیر عوامل ، همیشه از مقادیر متوسط ​​استفاده می شود. به عنوان مثال ، فاکتورهای B و C از نمودار فوق دارای مقدار همبستگی یکسانی هستند (یعنی: 1) ، اما از نظر منحنی های مربوطه کاملاً متفاوت هستند. با این حال ، برای فاکتور A ، مقدار متوسط ​​95 (محور y) برای هر موقعیت (محور x) است ، اما حتی می تواند در 5 (محور y) باشد. مقدار همبستگی در 0 یکسان باقی می ماند ، اما تفسیر عامل کاملاً متفاوت است.


الگوریتم های موتور جستجو و عوامل رتبه بندی Google & Co.


موتورهای جستجو با استفاده از الگوریتم هایی برای ارزیابی وب سایت ها بر اساس موضوع و ارتباط کار می کنند. این ارزیابی برای ساختار بندی صفحات در فهرست موتور جستجو استفاده می شود ، که در نهایت منجر به نمایش نمایش داده های کاربر بهترین رتبه بندی ممکن از نمایش نتایج می شود. معیارهای ارزیابی صفحات وب و تولید این رتبه بندی معمولاً به عنوان عوامل رتبه بندی ذکر می شود.


دلایل این امر ساده است: افزایش تصاعدی اسناد در اینترنت - و در فهرست جستجو - رتبه بندی این صفحات را بدون وجود الگوریتم خودکار ، علی رغم وجود "ردیاب های کیفیت" انسانی ، غیرممکن می کند. این الگوریتم هم اجباری است (به هر ترتیب ترتیب ، به الگوی نیاز دارد) ، و در عین حال ، بهترین راز در تجارت اینترنتی نگهداری می شود ، زیرا برای موتورهای جستجو ، حفظ عوامل اساسی تشکیل دهنده ضروری است. الگوریتم کاملا محرمانه است.


این رازداری ذاتی کمتر از آنکه با دلایل اساسی تری ارتباط داشته باشد با رقابت بین موتورهای جستجو ارتباط دارد: اگر راه های کسب رتبه خوب به طور گسترده ای شناخته شده باشند ، به دلیل اینکه مدام دستکاری می شوند ، بی ربط می شوند. هیچ کس به جز گوگل نمی داند عوامل واقعی رتبه بندی چیست. ما داده ها را از طریق تجزیه و تحلیل همبستگی رتبه ای تجزیه و تحلیل می کنیم تا یافته های خود را بر اساس خواص نتایج جستجوی ارگانیک موجود تولید کنیم. از این موارد ، نتیجه می گیریم که عوامل رتبه بندی و وزن دهی مربوط به آنها می تواند باشد. بانک اطلاعاتی عظیم ما پایه قابل اعتمادی برای این تجزیه و تحلیل ها فراهم می کند.


SEO کلاه سیاه: کلمات کلیدی Stuffing، Cloaking & Co.


در ابتدای عصر موتور جستجو ، Google صفحات مربوط به موضوعات خاص را در نظر گرفت که در آنها اصطلاحات جستجوی مرتبط با موضوع (کلمات کلیدی) اغلب مورد استفاده قرار می گرفت. اپراتورهای سایت به زودی از این دانش استفاده کردند و با "پر کردن" صفحات با کلمات کلیدی ، موقعیت های بسیار خوبی را در SERP به دست آوردند ، و این امکان را می دهد که صفحات اغلب غیر مرتبط آنها در موقعیت های مناسب رتبه بندی برای عبارات جستجو شده قرار گیرد.


این امر نه تنها رقابت واقعی بین موتورهای جستجو و سئوکاران ایجاد کرد ، بلکه افسانه عامل رتبه بندی را ایجاد کرد. هدف از جستجوی معنایی ، شبکه ای از معیارها را ایجاد کرد که در ابتدا کاملاً فنی بودند (به عنوان مثال تعداد بک لینک ها) ، اما توسط م technicalلفه های فنی کمتر (به عنوان مثال سیگنال های کاربر) به آنها اضافه شدند.


این پیشرفت ، همراه با دستیابی به نتیجه مطلوب ، در تکامل مداوم عوامل رتبه بندی به اوج خود رسیده است. حلقه بازخورد بی پایان از چرخه های به روزرسانی دائمی تکرار شونده صرفاً برای تولید نتایج جستجو طراحی شده است که بهبودهای مداوم در جستجوگر فرد را ارائه می دهد. ساختار و پیچیدگی عوامل رتبه بندی ، که به نفوذ شدید سیگنالهای کاربر اضافه می شود ، برای تولید مرتبط ترین محتوای کاربر طراحی شده است.


از منظر تجارت ، موفقیت طولانی مدت را می توان با استفاده از یک استراتژی تجاری پایدار مبتنی بر ترکیب عوامل کیفیت مربوطه برای حفظ موقعیت های جستجوی قوی به دست آورد. این رویکرد به معنای نادیده گرفتن گزینه های تأثیر منفی و تمرکز واضح بر محتوای مربوطه ، در عین حال مقابله با هرزنامه و کوتاه مدت است.