سقف کاذب چه میباشد و گونه های آن
کاذب بودن همیشه بد نمی‌باشد . اختراع کننده سقف های کاذب احتمال دارد سالها بدین انگاره تاءمل کرده و در غایت یکی‌از کاربردی ترین و دوستداشتنی ترین حرفه آوری های معماری نوین را خلق و خوی نموده است . پیرو با یکی اشکال این سقف ها یعنی سقف کاذب پی او سی آشنا خواهید شد .

سقف های کاذب در یک ده سال پیشین عملا به بخش طلاق ناپذیر اکثر زمان ها بنا های اداری و مسکونی در سراسر دنیا تبدیل گردیده اند . سقف کاذب که اکثر زمان ها از فرآورده پلاستیک مشقت بار PVC ساخته می گردند , سقف دوم داخلی بنا است که با تولید فضای کاربردی به معمار یاری می نماید . اما سقف های کاذب امروزه صرفا روی سقف به کارگیری نمی‌شوند و عملا هر دیواری در ساختمان این قابلیت و امکان را دارااست که صاحبخانه یک قسمت کاذب باشد .
موردها کاربرد سقف کاذب
  • پوشش تأسیسات ذیل سقف مهم
  • آکوستیک کردن دور و اطراف
  • تولید حجم‌ های دکوراتیو
  • جهت دهی و پرهیز از اتلاف دما و رطوبت
  • نورپردازی مطلوب با حالت


خصوصیات و مزایای سقف های کاذب

همانگونه که گفته شد سقف های کاذب امروزه در نسبتاً تمام بنا های اداری , تجاری و مسکونی استعمال میگردند . این کاربرد حتی‌د‌ر ساختمان هایی با قدمت ایجاد بالا نیز به دیده میخورد ; بنا هایی که یوزرها میخواهند آنان را امروزی نمایند . مهم‌ترین مشخصات و مزایای به کارگیری از سقف های کاذب به شرح پایین است :

با به کارگیری از سقف کاذب پی او سی دیگر نیازی به گذراندن زمان و هزینه برای نقاشی کردن سقف نمی باشد . همچنین میتوانید از تنوع طرح و رنگ بی سابقه تولیدها پی او سی استعمال نمایید . امروزه هر طرح و رنگی با هر جنسی که شما بخواهید روی پی او سی قابل اجراست .


این دسته سقف نوعی عایق حرارتی محسوب م یشود که از هدر رفت گرما و حرارت در ساختمان پرهیز می نماید . اما برای به کار گیری از این خصوصیت مسلما می بایست از سقف های اختصاصی و عایق استعمال نمائید .


سقف کاذب پی او سی امکان نورپردازی داراست و میتوان با نصب چراغ های ال ای دی آن را زیباتر و دیدنی خیس نمود . در صورتیکه بخواهید روی سقف یا این که دیوار کلیدی ساختمان دکورهای نو اجرا نمایید , می بایست لایه روی این دیوارها را تخریب و پس از اجرای دکور مجدد تجدید بنا فرمایید . این قضیه خطاها و مخارج متعددی برای اجرا کننده پیرو خواهد داشت . با به کار گیری از سقف های کاذب شما به راحتی میتوانید دکور ساختمان خویش را تغییر‌و تحول اصلی دهید .


سقف PVC ضد آب است و می توان آن را با آب شستشو بخشید و آلودگی و غبار را از روی آن تمیز کرد . به علت خواص ضد آب بودن پی او سی به کار گیری از آن در سقف و دیوار خزینه و توالت مطلوب است . این قابلیت و امکان در ساختمان های تجاری و اداری بیشتر نمود داراست .

نظافت کردن ساختمان های کهن مدام دردسر و هزینه مضاعف متعددی داراست در حالی که بناهای مجهز به دیوارها و سقف های کاذب پی او سی به راحتی و در بیشتر مورد ها چه بسا با آب خالی پاک می‌شوند .

پنل های سقف پی او سی قابل بده بستان میباشند و بعد از مدتی میتوان آن‌ها را با پانل های دیگری با طرح و رنگ جدیدتر جا به جا نمود .


سقف پی او سی را می شود به هر صورت و رنگی طبق دکورا سیون متبوع بر روی سقف نصب کرد .


این سقف فراوان سبک است و توشه مازاد بر سقف ساختمان وارد نمی‌کند . این داستان هنگامی که قدمت ساختمان مضاعف باشد به طور کامل به دیده می‌آید . شما نمی توانید یک تغییر تحول بنای حساس روی ساختمانهای دیرین تولید نمائید زیرا این ساختمان ها برای تحمل میزان توشه مشخص و معلوم درست شده گردیده اند و ارتقاء قدمت آن‌ها , توانشان را نیز کسر کرده نموده است .


سقف PVC عایق صوتی به حساب آورده می شود و از انتقال و پراکندگی صدا پرهیز می نماید . در واقع در صورتی‌که شما سازمان یا این که راءس تجاری خویش را با این سقف ها مجهز نمایید , وقار جدیدی را تجربه خواهید کرد .



گونه های متفاوت سقف کاذب

سقف کاذب پی او سی سپید و چاپی

این دسته از سقف ها بیشتر در اماکن اداری کاربرد داراست . این نوع سقف پی او سی قابلیت و امکان چاپ طرح های گوناگون را دارااست .

سقف کاذب پی او سی روکش دار

بیشتر در محل هایی نظیر آشپزخانه ها کاربرد دارااست . روکش این گونه سقف ها عایق دوچندان است و مقابل آب , حرارت و گرما پایداری می نماید .

سقف کاذب پی او سی با روکش هات استمپ

این جور سقف برای محل های صنعتی کابربرد بیشتری داراست .


سقف کاذب پی او سی با روکش هات استمپ

سقف ایده آل برای منازل و اطاق های کنفرانس . این سقف ها با روکش های خوشگل و خوش نقش جلوه متمایز به اتاق می دهند . در واقع می توان اعلام‌کرد این دسته از سقف های پی او سی بدون هیچ تردیدی مشابه سقفی با متریال پلاستیک فشرده نیستند .