در مسابقه ای که چندین روز به طول انجامید ، سرانجام رسانه های آمریکایی گزارش دادند که جو بایدن ، نامزد دموکرات ها ، در انتخابات سال 2020 آمریکا پیروز شده است. اگرچه رای گیری هنوز کامل نشده است ، اما بعید است نتیجه تغییر کند. ترامپ در سمت دیگر میدان آرام نخواهد ماند و به طور قانونی از این نتیجه سرپیچی می کند.


اما جدا از این ، تأثیر قدرت گرفتن این سیاستمدار باسابقه در دنیای فناوری ، به ویژه غول هایی که روزانه از خدمات آنها استفاده می کنیم ، چیست؟


دونالد ترامپ و جو بایدن نه تنها از نظر دو طرف اختلاف نظر دارند ، بلکه آنها در مورد بسیاری از موضوعات نظرات مختلفی دارند که یکی از آنها در مورد غول های فناوری ایالات متحده است. وقتی جو بایدن وارد کاخ سفید می شود ، این شرکت ها چه انتظاری دارند؟ در زیر ، ما احتمالات را بررسی خواهیم کرد.


مالیات جمع کنید


اولین یا شاید مهمترین مسئله پول است و شرکت های بزرگ در دوران ریاست جمهوری ترامپ عملکرد خوبی داشته اند. این شرکت ها نه تنها موقعیت خود را در بازار سهام بهبود بخشیدند ، بلکه هدیه ویژه ای نیز دریافت کردند که کاهش مالیات در سال 2017 بود و مالیات را از 35٪ به 21٪ کاهش داد.


ممکن است جو بایدن تغییر کند و مالیات را به 28 درصد برساند. در واقع ، رئیس جمهور جدید ایالات متحده می خواهد مالیات افراد ثروتمند را افزایش دهد ، این امر می تواند از جذابیت سرمایه های خطرپذیر یا سرمایه های خطرپذیر بکاهد و ذهنیت صاحبان شرکت های نوپا را تغییر دهد.


ویزای H-1B


شرکت های بزرگ از ویزاهای H-1B برای استخدام متخصصان خارج از کشور استفاده می کنند که این امر دولت ترامپ را محدود کرده و همچنین به دنبال لغو قرعه کشی ویزای H-1B است.


در عوض ، ترامپ ، رئیس جمهور جدید ایالات متحده ، جو بایدن ، به دنبال اصلاح سیستم ویزای H-1B و رفع محدودیت های تعداد ویزاهای سالانه است.


سازماندهی شبکه های اجتماعی


قانون گذاران هر دو حزب خواستار تنظیم شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر هستند و در حالی که نمایندگان بیشتری این روند را دنبال کرده اند ، در دو سال گذشته تغییر چندانی نشده است. اما اکنون اطلاعات نادرست و همچنین سوگیری سیاسی به یک موضوع مهم تبدیل شده است.


با این حساب ، فارغ از رئیس جمهور جدید ، در سال آینده شاهد تغییر در شبکه های اجتماعی خواهیم بود ، اما نوع تغییر با آنچه ترامپ قصد داشت متفاوت باشد.


در حالی که جمهوری خواهان به دنبال مبارزه با سانسور محتوا هستند ، دموکرات ها می خواهند الگوریتم ها و همچنین نحوه مدیریت اطلاعات شخصی کاربران علاوه بر مدیریت محتوا را داشته باشند.

شفاف باشید


قانون کارایی ارتباطات


توییتر طی روزهای اخیر بارها و بارها توییت های ترامپ را مسدود کرده است. برخی معتقدند که رسانه های اجتماعی باید رویکرد خاصی داشته باشند و رویکرد توییتر آزادی بیان را در روزهای اخیر نقض کرده است. یکی از چالش های ریاست جمهوری بایدن به وضوح سازماندهی شبکه های اجتماعی جدید خواهد بود.


برای مقابله با قدرت رسانه های اجتماعی ، دونالد ترامپ با صدور یک دستورالعمل به دنبال اصلاح بخش 230 قانون کارآیی ارتباطات است که از آنها در برابر پرونده های قضایی برای میزبانی محتوا محافظت می کند. این مقاله به سال 1996 برمی گردد و البته این موضوع پس از برچسب گذاری توییتر در توییت ترامپ به امضا رسید.


بایدن دستور ترامپ را لغو می کند ، اما از آن پشتیبانی نمی کند. جو بایدن از این مقاله انتقاد کرد اما صریحاً نگفت که آن را تغییر خواهد داد. با این حال ، تحلیلگران می گویند رئیس جمهور قدرت کافی برای انجام این کار را ندارد و کنگره باید وارد عمل شود.


تعامل با غول های فناوری


وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) اخیراً برای کنترل بازار جستجو و تبلیغات علیه Alphabet شکایت کرد و پرونده های قضایی نیز علیه سیاست های اپل در App Store و Amazon وجود دارد. فیس بوک همچنین با جستجو دست و پنجه نرم می کند. مواردی از این دست چندین سال مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند ، اما جو بایدن تغییراتی ایجاد می کند.


جو بایدن حتی به عنوان معاون باراک اوباما از سیلیکون ولی انتقاد کرده است. رئیس جمهور جدید ایالات متحده احتمالاً از اقدامات کنگره برای شکستن انحصار کاملاً پشتیبانی خواهد کرد و سعی می کند رویکرد بهتری به اقتصاد دیجیتال داشته باشد.


در نهایت ، این دولت است که باید تصمیم بگیرد که آیا غول های فناوری آمریکایی را از بین ببرد یا نه ، زیرا سایر شرکت ها به طور طبیعی قادر به رقابت با آنها نیستند.


Huawei Matebook D15


جنگ تجاری ترامپ با چین مانند تعرفه ها به شرکت های هر دو کشور آسیب رسانده است. این اقدام به شرکت های چینی آسیب رسانده و لوازم الکترونیکی مصرفی را برای مصرف کنندگان آمریکایی گران کرده است.


اگر ترامپ در کاخ سفید بماند ، تنش ها افزایش می یابد و شرکت ها ضرر بیشتری می کنند. بایدن به جنگ تجاری خاتمه می دهد و بیشتر با دولت پکن سازگار خواهد بود ، اگرچه انتظار می رود رئیس جمهور جدید ایالات متحده ، نه فقط چین ، با یک ائتلاف بین المللی روبرو شود.

به طور کلی ، به نظر می رسد غول های فناوری آینده درخشان تری با بایدن دارند. البته باید منتظر اعلام سیاست های دقیق رئیس جمهور جدید آمریکا باشیم. طبق گزارش های رسمی ، از 10 فرد یا شرکتی که بیشترین مبلغ را به کمپین بایدن اهدا کرده اند ، 5 نفر از این فن آوری آگاهی دارند.

منبع خبر