از میان چهار مدل جدید کنسول نسل 9 که به تازگی در سراسر جهان عرضه شده اند ، سری Xbox S جذاب ترین مدل مخصوصاً برای ما ایرانی ها است. در واقع ، کنسول جدید و کوچک مایکروسافت برای کسانی که نمی خواهند نسل 9 را از دست بدهند ، گزینه ایده آل است اما در عین حال نمی خواهند هزینه زیادی برای خرید یک کنسول جدید صرف کنند.


با استفاده از این کنسول کوچکتر ، همچنان با ویژگی های مهمی مانند DirectX retry ، نرخ تازه سازی متغیر ، و vignetting متغیر روبرو خواهید شد. بازی ها با نرخ 60 فریم و رزولوشن بین 1080 تا 1440 اجرا می شوند و برخی از بازی ها می توانند از 120 فریم پشتیبانی کنند. سری Xbox S دارای یک پردازنده 8 هسته ای اختصاصی AMD و فرکانس 3.6GHz است که 4 ترافلاپ نیرو تولید می کند.


بسیار مختصر و مفید ، Xbox S Series چیست؟


سری Xbox S یکی از کنسول های نسل بعدی مایکروسافت است. در مقایسه با Xbox سری X ، سری S کوچکتر و ارزان تر است و گرچه به اندازه برادر بزرگترش قدرتمند نیست ، اما همچنان قدرت کافی برای شناخته شدن به عنوان کنسول نسل بعدی را دارد. بیایید نگاهی دقیق تر به این کنسول بیندازیم ، اما اگر بخواهیم خیلی مختصر صحبت کنیم: اگر نمی خواهید 500 دلار برای یک کنسول هزینه کنید ، سری Xbox S برای شما مناسب است.


مشخصات فنی سری Xbox S


اگرچه سری Xbox S ممکن است سری X را به چالش نکشد ، اما گزینه ای مقرون به صرفه برای کسانی که نمی خواهند با مبلمان نسل بعدی ورشکست شوند. سری Xbox S درایو نوری ندارد ، بنابراین فقط می توانید نسخه دیجیتالی بازی ها را خریداری کنید.


به همین دلیل ، این کنسول برای کسانی که نسخه فیزیکی بازی های نسل قبلی Xbox را دارند ، گزینه خوبی نیست. اما اگر قبلاً کنسول Xbox بازی نکرده اید ، سری S یک گزینه عالی و مقرون به صرفه است. به لطف خود کنسول کوچکتر و کمبود بازی های فیزیکی ، فضای بازی شما بیشتر منزوی می شود.


این کنترل کننده دارای 512 گیگابایت SSD است. با این حال ، بررسی وب سایت ها نشان می دهد که فقط 364 گیگابایت از این مقدار برای کاربران قابل استفاده است و مابقی برای سیستم عامل و سایر پرونده های ضروری است.


در مصاحبه ای با Kotako ، فیل اسپنسر اظهار داشت كه بعضی از بازی های Xbox Series S ممكن است فضای كمتری را اشغال كنند و این انتخاب كاملاً به سازنده بازی بستگی دارد كه بازی را با بافت كیفیت پایین تری منتشر كند.


از نظر وضوح ، Xbox X Series بهتر از سری S است. قدرتمندترین کنسول مایکروسافت تقریباً از همه بازی ها در 4K و 60 فریم پشتیبانی می کند و پشتیبانی از 120 فریم نیز امکان پذیر است. با این حال ، بسیاری هستند که تلویزیون یا مانیتور 4K ندارند.


اگر تلویزیون این چنینی دارید یا می خواهید به زودی تلویزیون خریداری کنید ، می توانید از سری X بیشترین بهره را ببرید. اما اگر تلویزیون یا صفحه نمایش شما فقط از وضوح 1080p پشتیبانی می کند ، پس با خرید سری S می توانید 200 دلار صرفه جویی کنید که مبلغ هنگفتی است.


اگرچه سری S از GPU و CPU ضعیف تری برخوردار است اما حافظه SSD کمتری دارد اما این وضوح پایین به معنای استرس کمتری در بازی ها است. همانطور که قبلاً اشاره شد ، GPU دارای 4 ترافلاپ قدرت است که به نظر بسیار ضعیف تر از سری Xbox X12 Teraflops است ، اما تفاوت آنچنان زیاد نیست.

سری Xbox S کوچکترین کنسولی است که مایکروسافت تاکنون ساخته است. این کنترل کننده حدود 60٪ کوچکتر از سری X است و به راحتی در کوله پشتی شما جای می گیرد. بنابراین اگر می خواهید آن را با خود ببرید ، در حمل آن راحت باشید.

به دلیل اندازه کم ، باید نسبت به سری Xbox X انرژی کمتری مصرف کند و گرمای کمتری تولید کند. می توانید کنسول را به صورت افقی و عمودی قرار دهید. از نظر طراحی ، مایکروسافت تصمیم گرفت سری S را مشابه پلی استیشن 5 با رنگ سفید تولید کند ، به جز دایره سیاه که به عنوان سیستم خنک کننده کنسول عمل می کند. مشخص نیست که سری S چقدر ساکت یا پر سر و صدا خواهد بود.